poniedziałek, 14 października 2013

Książki na długie, listopadowe weekendy

Na razie mierzę się z lekturami szkolnymi. Co prawda, są to jedne z tych lepszych lektur i ogólnie bardziej lubianych- Lalka, Zbrodnia i kara. Niebawem czekają mnie Ludzie bezdomni, których nie lubi nawet mój polonista. Zobaczymy, może nie będzie tak źle. W każdym razie po długim i męczącym romantyzmie, te lektury są przyjemnością. Mimo wszystko nie mogę się doczekać chwili, kiedy pomiędzy kolejnymi, obowiązkowymi pozycjami, będę miała czas na coś "nieszkolnego". Stosik bowiem rośnie i rośnie, a ja na razie patrzę na niego z utęsknieniem, bo wszystkie te powieści zapowiadają się tak ciekawie! Myślę, że spędzę z nimi czas w długie, listopadowe weekendy...



Na samym szczycie są dwie książki Mendozy- Przygoda fryzjera damskiego i Sekret hiszpańskiej pensjonarki. Ostatnio stał się on jednym z moich ulubionych pisarzy. Zachwyca swoim dowcipem i pomysłowością. Kolejna książka to Zanim się pojawiłeś Jojo Moyes. Teraz czyta ją moja siostra i oderwać się od niej nie może. Potem jest powieść Alice Munro- Drogie życie. Wypada przeczytać coś autorstwa tegorocznej noblistki! Ta czarna książka to sfabularyzowana biografia Edith Piaf. Równie mocno nie mogę się doczekać Dziwnych losów Jane Eyre, ostatnio na angielskim oglądaliśmy serial na podstawie tej książki nakręcony przez BBC. Bardzo fajny, polecam! Historia Jane tak mnie zauroczyła, że postanowiłam zapoznać się także z książką. Na koniec mam jeszcze Polskę Piastów Jasienicy, którą mam zamiar przeczytać w ramach mojej edukacji historycznej.

J.

6 komentarzy:

  1. Nie czytałam nic z tego stosu... Ale ciekawi mnie powieść "Dziwne losy Jane Eyre" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też! Już się nie mogę doczekać aż przyjdzie na nią pora! ;)

      Usuń
  2. "Zanim się pojawiłeś" to prawdziwa perełka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie musi być to wyjątkowa książka, skoro wszyscy tak się nią zachwycają. Jeszcze nie słyszałam/ nie czytałam ani jednego złego słowa na jej temat :)

      Usuń
  3. Zakosiłabym Munro i Moyes :) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń